Den dummaste jävla idén

Johan Wendt, grundare av Mattecentrum kommer vid årskiftet ut med en bok om socialt entreprenörskap. Den röda tråden genom hela boken är hans arbete med Mattecentrum. Läs om Johans, en av Sveriges absolut mest framgångsrika sociala entreprenörer, resa i boken "Den dummaste jävla idén". Du kan nu beställa boken (och få den innan den kommer ut i handeln). Beställ den via Bokus, Adlibris eller liknande.
 
 


När jag startade Mattecentrum 2008 hade jag aldrig hört talas om socialt entreprenörskap. Jag ville bara arbeta med något som jag mådde bra av och som gjorde mig lycklig. Om du när en dröm om att göra gott, erövra världen och skapa något eget, kommer denna bok vara din bästa vän framöver. Fostrad av samhället till avloppsingenjör lade jag min karriär åt sidan för att starta eget, och nu vill jag dela med mig av mina erfarenheter, mina kunskaper och även av mina missar. Den sociala entreprenören ser andras problem, identifierar orättvisor eller möjligheter att göra någon annans vardag bättre för att förbättra samhället genom att lösa något av dessa problem. I min bok inte bara berättar jag om resan som jag har gjort utan jag tipsar även om hur du hittar pengar till din idé, hur man arbetar med PR, om organisation och ledarskap, hur man tror på sig själv även när det är som svårast; till sist vilka stödmöjligheter som finns för dem som vill förändra världen. /Johan Wendt, grundare och ordförande på Mattecentrum

Kommentera inlägget här :