Vår nya kollega Rasmus gästbloggar

Fylld av spänning, förväntan och utan särskilt många timmars sömn i kroppen steg en nybliven Stockholmsansvarig upp ur sängen och åt sin frukostfil. Det var dags för första dagen på det nya jobbet, i storsta’n, Stockholm. Jag ska alltså börja pendla, få nya kollegor, nya arbetsuppgifter och nya sammanhang. Som jag har väntat!
Jag heter Rasmus och kommer från Uppsala. Där har jag också studerade vidare efter gymnasiet; först läste jag ekonomprogrammet och byggde sedan på med en kandidatexamen i Sociologi med peronalinriktning. Det senaste halvåret har jag vikarierat på skolor runt om i Uppsala och på fritiden spelar jag volleyboll i Allsvenskan, som vi för tillfället leder.
I dag börjar jag mitt nya jobb som Stockholmsansvarig på Mattecentrum. Jag har mottagits på bästa sätt och folket här är supertrevliga, enkla att ha och göra med och framför allt delar de ett skönt driv och engagemang för föreningen. Jag är säker på att jag kommer att trivas som fisken i vattnet.
Dagen har hittills bestått av att komma på plats, få igång dator och telefon, inte helt utan bittra kommentarer tillägnade de högre teknikmakterna, och en runda bland de närliggande affärerna för att införskaffa förnödenheter till kontoret. Som Stockholmsansvarig ska jag sköta föreningens verksamhet i Stockholm - vem kunde gissa – och tanken är att jag ska slussas in i verksamheten de närmaste veckorna. Lära mig att hålla intervjuer, få koll på all administration och rutiner. Men framför allt så ska jag ge mig ut på så många räknestugor och träffa så många volontärer och elever som möjligt. Vi ses ute på räknestugorna!
/Rasmus

Kommentera inlägget här :